Produkty se mohou v čase přesouvat mezi jednotlivými kampaněmi ve struktuře Performance Max kampaní podle stanovených kritérií (marže, skladová zásoba apod.). Výhody takové struktury P.Max kampaní a faktorů pro členění produktů do jednotlivých kampaní vysvětluji v předchozích článcích o Performance Max a Google Nákupech.
Jak produkty mezi těmito kampaněmi přeřazovat?
Optimální řešení pro členění produktů mezi jednotlivými P. Max kampaněmi jsou vlastní štítky (custom labels), které si můžete k jednotlivým produktům přiřadit.
Jak nastavit vlastní štítky v Google Ads?
V Google Ads v nastavení Performance Max kampaně pak vybere příslušný štítek pro danou kampaň. Uděláte to v levém menu Google Ads – (zvolená P.Max kampaň) – Skupiny záznamů. Ukázka:
Jak přiřadit vlastní štítky k produktů?
Přiřazování custom label jednotlivým produktům pak uděláte v administraci e-shopu nebo v některém z nástrojů na správu XML feedů (já používám Mergado), nebo přímo v Google Merchant Center.
Doporučuju dostat faktory určené pro členění produktů např. marži, maržovou skupinu, počet produktů skladem do XML feedu a pak v Mergadu nastavit výběry podle těchto hodnoty, aby se členění produktů a přiřazení custom labels měnilo dynamicky v čase.
Dejte si pozor na členění podle kategorie
Na členění produktů do P.Max kampaní či Shopping kampaní přímo podle přenesených kategorií z e-shopu (obvykle element g:product_type). Protože:
- jednotlivé produkty v dané kategorii mohou mít odlišné marže, skladovou zásobu, prioritu apod.,
- mohou přibývat nové kategorie do stromu kategorií, které nebudou v nastavení kampaní zohledněné,
- může se kompletně změnit struktura stromu kategorií e-shopu, což rozhodí členění.
Věnuje se online marketingu od roku 2009.
Má zkušenosti od správy jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
5 let řídil online marketing společnosti BAŤA.
Řídí výkonnostní online marketing Sportega v 10 zemích.
Pracuje jako konzultant online marketingu.
Autor e-booku Základy online marketingu.
Sledujte LinkedIn a osobní web.