Pozor na omyl, že jedna Performance Max v Google Ads zajistí optimální propagaci všech produktů.
Jedna Performance Max kampaň nestačí
Pokud máte větší sortiment a máte u jednotlivých produktů či kategorií produktů:
- odlišné marže,
- u části sortimentu příliš moc produktů skladem (skladová zásoba),
- naopak jiné téměř vyprodané (skladová zásoba),
- sezónnost,
- nové modely, kolekce,
- část produktů je velmi levná,
- produkty mají velikosti nebo barvy.
A zároveň máte v účtu stovky konverzí, tak se vám vyplatí mít více Performance Max kampaní.
Proč? Protože u každé Performance Max kampaně nastavujete její cíl, u e-shopu to bude zpravidla požadovaná návratnost (prostřednictvím ROASu) a jednotlivé skupiny produktů (vizte výše) můžete propagovat s odlišnými cíly.
Příklad:
- produkt A s velkou marží si můžete dovolit propagovat s podstatně vyšší intenzitou (a podílem nákladů na tržbách) než produkt s malou marží,
- produkt B, kterého máte na tisíce kusů skladem potřebujete propagovat více než produkt, který máte na skladě poslední kus,
- novou kolekci chcete podpořit o něco víc.
Proto potřebujete více Performance Max kampaní s rozdílnými cíli. Pokud budou produkty v jedné kampani, pravděpodobně bude docházet k neefektivitě, protože některé produkty budete propagovat méně (nebo více) než by si zasloužily.
Při struktuře podle marže – roste marže 🙂
Vytvořili jsme strukturu kampaní podle produktů, uvolnili nastavené roas cíle kampaní pro produkty s lepší marží. Zvedla se propagace produktů s vyšší marží (oranžová) a vyrostla také absolutní marže.
Žlutá čára zvýrazňuje dobu, kdy se aplikovala struktura kampaní podle marží.
V marži z PPC reklamy se to projevilo jejím postupným růstem:
Další faktory podle nichž člením produkty v Performance Max kampaních představím v příštím článku.
Pozor pro vytváření struktury P.Max kampaní potřebujete, aby každá z nich měla nejméně 30 konverzí za měsíc (čím víc, tím líp).
Věnuje se online marketingu od roku 2009.
Má zkušenosti od správy jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
5 let řídil online marketing společnosti BAŤA.
Řídí výkonnostní online marketing Sportega v 10 zemích.
Pracuje jako konzultant online marketingu.
Autor e-booku Základy online marketingu.
Sledujte LinkedIn a osobní web.