Pracujte s optimalizací na úrovni jednotlivých produktů v Google Nákupech a Pmax – najděte zlaté vejce a propadáky

Podívejte se do Google Ads, které produkty mají skvělý výkon a které špatný výkon. Upravte propagaci produktů na úrovni produktů, podpořte výkonné produkty a tlumte propadáky.

Najděte produkty s:

  • výbornou návratností,
  • střed (návratností odpovídající cílům),
  • špatnou návratností.

Jak přistupovat k produktům v těchto skupinách?

  • Výborná návratnostPodpořte jejich propagaci. Možná kampaně ještě úplně potenciál takových produktů. Viditelnost podpoříte zařazením do skupiny s méně přísným cílem ve struktuře P.Max kampaní – vyšší podpora těchto produktů.
  • Střed – produkty fungují správně.
  • Špatná návratnost – Produkty přeřaďte do kampaně s (lehce) přísnějším ROAS cílem než cíl účtu. Pokud chcete produkty omezovat více než mírně, doporučuji udělat podrobnější členění: špatná návratnost, velmi špatná návratnost, bez prodejů. +Projděte si v rámci firmy tyto produkty a zjistěte zda nemají nějaký problém (chybějící informace, špatné foto, okrajové velikosti apod.).

Propagace s produkty podle jejich výkonu se vyplatí zohlednit jako faktor ve struktuře kampaní.

Příklad:

Příklad e-shopu jehož cílem je dosažení maximalizace tržeb s PNO 20%, což je ROAS 5.
Produkty, které mají excelentní výkon při opakovaných prodejích řadím mezi výborné (produkty 1 a 5).
Produkty, které nemají žádný prodej nebo velmi nízké ROAS při opakovaných prodejích řadím do skupiny špatný výkon (produkty 3,7,8; pro zjednodušení – ve skutečném případě bych zohlednil u 3 a 8 ještě cenu produktu).
Zbývající produkty řadím do středního výkonu. Do této skupiny řadím také produkt 4, jehož ROAS je mírně lepší, ale ještě nemá dostatečný počet prodejů a produkt 10 u něhož je možné, že s dalšími konverzemi se ROAS zlepší (zatím není dostatek dat).

Jak produkty najít?
Jde to udělat manuálně v Google Ads (sekce produkty nebo přehled) nebo automaticky skriptem (užitečný může být Flowboost Labelizer).

Co dalšího vyhodnocovat?
Měřím jak se vyvíjí náklady na reklamu, zobrazení a tržby na jeden produkt v takové skupině a jak se vyvíjí počet produktů v této skupině. Samozřejmě se dívám také na celkový vývoj tržeb z PLA reklam.

PS Produkty, které nemají žádná data (zobrazení či kliknutí) nezařazuju do této strategie, ale řeším je jako zombie produkty.

You May Also Like