Velká část inzerentů zadává a tvoří videospoty s délkou 10-60 vteřin. Pro televizní reklamu je taková délka v pořádku. Ale pro krátké bumper ads na YouTube je takový spot nepoužitelný a musí se přestříhat, což přináší inzerentům další náklady navíc.
Zejména v případě, kdy se inzerent soustředí na televizní reklamu a k online reklamě přistupuje s menší prioritou se může stát, že kreativa pro bumper nebude vůbec vytvořena a inzerent nemůže tento typ reklamy využít vůbec.
YouTube Bumper Machine
YouTube vychází vstříc inzerentům a chystá nástroj Bumper Machine, který bude sloužit na automatizovanou přípravu 6 vteřinového videa pro bumper ad z běžného (delšího) spotu s délkou až 90 vteřin.
Bumper Machine vybere ze spotu relevantní momenty a připraví z nich krátký 6 vteřinový spot. Bumper Machine využívá strojového učení pro takový výběr.
Ukázka výstupu
Jak to vybude fungovat? Podívejte se na ukázku:
Originální spot společnosti Grubhub, která zajišťuje rozvoz a doručení jídla:
Bumper vytvořený pomocí Bumper Machine:
Co je to bumper?
Bumper je 6 vteřinový videospot, který se začne přehrávat před spuštěním požadovaného videa. Tato reklama je bez možnosti přeskočení, uživatel tedy musí 6 vteřinovou reklamu dokoukat.
TV spoty vs delší reklamy na YouTube
Pozor i u delších videospotů je rozdíl mezi tím jak by měl spot vypadat a co by měl obsahovat pro televizní reklamu a pro reklamu na YouTube. To je na další samostatný článek. 🙂